Att ha ett tydligt budskap innebär att ni inte ska ha allt för mycket text. Många gånger kan fåtals ord göra det mer effektivt att framföra ett budskap till eran publik.
2. Ha en kreativ layout med bra färgval
Att sticka ut kan många gånger göras genom annonsering där det finns humor eller en Wow-känsla.
En stor anledning till att kampanjer drar på sig uppmärksamhet är den valda färgen. Det väcker ett intresse i det undermedvetna.
Att ha en persons ansikte på annonseringen kan också vara intressant för publiken. Ögonkontakt är viktigt, just på grund av att ögon dras till andras ögon.
3. Call to Action
Att hitta en publik som finner din kampanj intressant är ett mål. Hur kan den publiken kontakta er?
Vissa använder sig av sin hemsida, telefonnummer eller sociala medier.
Att skapa en QR-kod med bolagets fullständiga kontakguppgifter kan kunderna med enkelhet spara ner all information i sin telefon.
4. En bild säger mer än 1000 ord
En kombination mellan en effektiv bild och ett tydligt budskap kan väcka många intressen. Det är viktigt att publiken förstår er bild.
5. Huvudtema
Att ha flera olika layouter på en och samma kampanj kan vara lekfullt och fånga intressen hos en bredare publiken. Det är viktigt att alltid ha en röd tråd som man använder sig av i samma design på sin kampanj.
Vår webbplats placerar cookies (informationskapslar) på din enhet om du har godkänt det i webbläsarens inställningar. Cookies används för förbättring av webbplatsen, analys och intressebaserad reklam.
Copyright © clearcompany